Skadeanmälan

Fraktskada

Synlig skada

En skadeanmälan måste göras inom 7 dagar efter utförd leverans för att vi ska kunna skapa ett ärende till Schenker eller DHL. Skador som anmäls efter 7 dagar kommer Schenker och DHL att avskriva direkt. Det går alltså inte att få någon ersättning för en skada som är anmäld för sent.

Det är därför viktigt att du går igenom din leverans noggrant vid mottagande och ber chauffören notera skadorna på fraktsedeln. Finns ingen notering på fraktsedeln så ersätter inte fraktbolagen skadorna heller.

Dold skada

En dold skada är något som ej syns på emballaget. I det här fallet kanske ingen notering finns på fraktsedeln. Ange då i formuläret att skadan ej var synlig vid leveransen.

 

Det här behövs för att göra en skadeanmälan

  • Närbild på skadorna
  • Bild på avstånd som visar hela produkten och emballaget
  • Bild på fraktsedeln som är underskriven av chauffören (finns ingen noting pga dold skada så ska bilder på det oskadade emballaget fotograferas.)
  • Leveransddatum
  • Ordernummer
  • Sändningsid

Köpvillkor

I våra köpvillkor finns information kring leveranser och skador. Läs gärna igenom den.

Anmäl skada

  • Ditt ordernummer från oss står i orderbekräftelsen.
  • Ange datum då du fick din leverans.
  • Sändningsid hittar du på fraktsedlarna.


  • (max 50 MB)
  • (max 50 MB)
  • (max 50 MB)
  • (max 50 MB)
  • (max 50 MB)
  • (max 50 MB)
  • Går produkten att använda mot en kompensation? Har produkten för omfattande skador så att en ny produkt behövs? Beskriv gärna i meddelandet.

Exempelbilder skador