Köpvillkor

 

Enkel och säker betalning via klarna checkout, bankgiro eller med kort/kontant i butik. Du kan läsa mer om klarna betalningar på deras hemsida klarna.se. Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Man kan välja alternativet utan moms i kundvagnen om man handlar på sidan som företag.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt. Vid köp av takplåt tillkommer alltid en embaleringsavgift som ser ut på följande vis: Upp till 5 meter 240kr exklusive moms och över 5 meter 300kr exklusive moms. Vi reserverar oss för kommande ändringar gällande embaleringskostnaderna. Pris på embalaget kan komma ändras.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har inte ångerrätt om:

 

Avtalet gäller ej specialtillverkad vara, ångerrätten gäller alltså inte.
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Garantier och service

Takplåt har garanti: 10 år.

 

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person uppgifter och eller ditt organisationsnummer. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

Leveranser och frakter

Leveranstiden på takplåt som vi har på lager är 2-4 dagar (kan vara längre). Om beställningen gäller takplåt/beslag med specialtillverkade längder så är normalt leveranstiden 1 vecka (kan vara längre). Leveranstiden på beslag och tillbehör är 2-4 dagar (kan vara längre). Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Vid hemkörning av takplåt så måste kunden själv ha tillgång till lossningsredskap. Har du ej tillgång till lossningsredskap kan din order levereras till närmaste terminal där du får hjälp med lossning och lastning. Kranbil är ett annat alternativ, det tillkommer en extra kostnad för kranbil. Plåtgrossisten står ej för utkörning med kranbil om det inte anges i offerten.

Fraktbilen måste ha fritt utrymme att kunna köra fram din order för leverans. Din order går till närmaste terminal om framkomligheten är för begränsad. Tänk på att lastbilarna ofta har ett släp så hela bilen kan vara väldigt lång. Det måste finnas utrymme för lastbilen att komma fram och kunna vända på lämplig plats.

Vid order i butiken så stämmer inte fraktkostnaden i enstaka fall. Det kan bero på orttillägg som fraktbolagen tar. Vi kommer då att kontakta kunden och berätta att fraktkostnaden blir en annan än vad som står på ordern. Kunden får då ta ställning till om ordern fortfarande ska skickas eller om den ska makuleras.

Försenade leveranser
Många faktorer kan spela in då en leverans blivit försenad. Plåtgrossisten tar inget ansvar för att Schenker eller DHL inte kan leverera i tid eller bryter det som sagts mellan dig som kund och det som fraktbolaget har förmedlat. Plåtgrossisten tar heller inget ansvar för anlitad arbetskraft, ett öppet tak, väder, vind, ställningskostnader etc som gjort att kunden blivit ekonomiskt lidande pga av en försenad leverans. En sak att tänka på är att ha materialet på plats innan du anlitar en snickare eller plåtslagare som ska montera taket. (se också reservationer).

Mer information om hur våra leveranser fungerar.

Hämta vid terminal

Vid terminalen kan du få hjälp med lossning och lastning till exempelvis en släpvagn. Din order ligger kostnadsfritt på terminalen i 4 dagar innan Schenker tar ut en terminalhyra för godset. Terminalhyran efterfaktureras av oss till kunden vid ej uthämtat gods.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt. Om så är fallet betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss. Ej utlöst sändning debiteras med 300kr (gäller paket). Ej utlöst sändning där vi skickat större kollin där flaktmeter beräknats så debiteras fraktkostnaden tillbaka till oss.


Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddela om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så-kallade ersättningsvaror.

 

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella skador på ditt hus vid försenad leverans och eller eventuellt skadad plåt/plåtdetaljer. (VI rekommenderar inte att ni river det gamla taket innan din order har levererats). Vi reserverar oss för eventuella förseningar av utlovad leveranstid. Oftast är leveranstiden 1-3 dagar men kan variera då vi använder oss av utomstående bolag som t ex DHL och Schenker.

 

 

Plåtdetaljer  |  Takplåt  |  Hängrännor  |  Stuprör  |  Övrigt  |  Specialbeställning   |  Erbjudanden  |  Köpvillkor  |  Kontakt  | Blogg

Plåtgrossisten 9.7 av 10 baserat på 2420 betyg. 89 användarrecensioner.